activitati integrate in anul de studii 2013-2014 cu prescolarii gr.Alunelul






















15.11.13
Explorînd pădurea, desigurcă am descoperit şi o mulţimea vietăţi ce îşi duc traiul în desişurile ei. Multe din animale se pregătesc de iernat prin agonisire de provizii, altele îşi pregăteşte adîpostul pentru hibernare. Acest lucru îl descriu şi copiii.








17.10.2013
Astăzi am lucrat individual pe fişe.
Prin această activitate am determinat nivelul de sîrguinţă a fiecăruia; deprinderea de a lucra desinestătător; am evaluat nivelul de concentrare la indicaţiile educatorului şi capacitateade a expune cele realizate.

Sarcina de lucru pe care o expune Nicoleta:
 - colorăm atîtealegume cît indică cifra;
 - formează mulţimi de acelaş fel;
 - reprezintă prin linii perechi de obiecte: corespondenţa.
 - trasează atîtea linii verticale cîţi morcovi sunt reprezentaţi în fiecare căsuţă.




Lucrul asupra altor sarcini la fel de interesante.

Această echipă expune rezultatele ce le-au obţinut în urma realizării sarcinilor din fişă.
 - colorează prima frunză, încercuieşte a treia frunză, taie printr-o linie ultima frunză;
 - numărul elementelor din mulţime trebuie să corespundă numărului de puncte;
 - să coloreze imaginea şi să alcătuiască propoziţii la subiectul dat.


 Fişa dată mi-a oferit posibilitatea să evaluiez cît de bine a asimilat informaţia despre vocale, literă şi determinareasunetului în cuvînt.
copiii au avut de: haşurat litera mare cu uloare roşu iar cea mică cu roz;
să unească punctele obţinîndo literă;
să încercuiască obiectele denumirea căruia începe cu sunetul A.

În această fişă copiii au determinat numărul legumelor sau fructelor şi au scris cifra în căsuţă, iar în triunghi au specificat prin lietar F pentru fructe şi L pentru legume, apoi au colorat fructul sau leguma preferată.



 Denis şi Grigoraş în fişele lor au avut de trasat prin linii oblice nervurele frunzelor, apoi să coloreze frunzele în culorile toamnei.


16.10.2013
Noi copiii, din grupa Alunelul cunoaştem deja sunetele vocale şi putem reprezenta chiar şi litera. Prezentarea literei o vom face-o într-un mod mai ciudat. Nikita prezintă prin pronunţare şi cu ajutorul corpului litera A

 Emilia prezintă litera Ă prin: picioarele depărtate, mîna dreaptă deasupra capului formîndo pălărie.
 Nicoleta prezintă litera Î: picioarele împreună, mîinile ridicate deasupra capului formînd un acoperiş.


 David demonstrează litera: I: picioarele împreună, o mînă deasupra capului în pumn.
 Dănuţ prezintă litera O.

 şi Cristian prezintă aceeaş literă O.
 La cine e mai reuşită?
 Francesca îşi desface braţele pentru a reda litera U.
 şi Alexandrina la fel.
 litera Î este prezentată de Iuliana.
 Litera Ă prezintă Patricia.

 a ajuns şi rîndul literei E, care este prezentat de Monica.
 şi de Egor.

 şi de Daniel.
 Prin jocul dat consolidăm cunoştinţele copiilor despre anotimpul Toamna şi mai ales despre fenomenele caracteristice acestui anotimp. Cel ce are în mînă bucheţelul cu frunze vorbeşte despre acestea.



 Copiii au remarcat cauza îngălbenirii frunzelor în acest anotimp.
La propunerea lor am experimentat în timpul plimbării. Am îngropat frunzele căzute în pămînt pentru a produce humus.

 Mişcările în timpul învăţării unui nou dans.

10.10.2013
Subiectul zilei: "Ploaia cade pic-pic-pic!"
În cadrul acestei activităţi copiii au fost familiarizaţi cu fenomenul acesta şi cum are loc el. Pe  fiecare nor care participă la crearea picăturilor de ploaie au fost prezente litere.
 Pe norul RECE litera M şi pe cel CALD literele vocale.
sunetul şi litera [M] a fos depredare.
Toate literele pe care le-am învăţat, stau pe norul cu curenţi de aer calzi.

 prin linii a fost trasat drumul consoanei către vocală, şi...silaba ce obţinem.


 Toţi copiii ce au realizat sarcina:
formarea silabelor cu ajutorul consoanei M şi a celor 7 vocale.

La centrul ŞTIINŢĂ,
copiii au avut de  aplicat atîtea frunze pe rămurică cît indică cifra.
- de numărat picăturile de ploaie şi în căsuţa fiecărui nouraş să  scrie cifra corespunzătoare.

 prezentarea celor realizate la centru.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu