Astăzi vin cu unele sfaturi de mult folos,consider eu, pentru toţi părinţii.
Practica de lucru mi-a demonstrat că pe lîngă multiplele terapii existente, terapia prin lectura poveştilor oferă multiple priorităţi şi este de mult folos adultului în înlăturarea problemelor cu care se confruntă în educaţia şi instruirea copilului personal.
TERAPIA PRIN LECTURĂ include roluri multiple: educativ- instructiv.
de transmitere a valorilor: bunătate, onestitate, omenie, cinste, credinţă, etc.
transmite afectivitate, învăţături, oferă modele pozitive ori negative, oferă soluţii de rezolvare a problemelor, transmit o stare de bine.
- dezvoltă şi activizează vocabularul preşcolarului, imaginaţia, creativitatea.
Prin lectura poveştilor are loc familiarizarea copiilor cu anumite perioade de timp, cunoaştere despre natură, descrierea anotimpurilor, noţiuni matematice, etnografice adaptate la vîrsta copilului. Ca de exemplu, povestea "Fata babei şi fata moşneagului", "Cei trei purceluşi", "Capra cu trei iezi" ş.a.
Îndemn toţi părinţii să utilizeze această terapie.
Timpul rezervat cititului să devină o tradiţie, fiindcă timpul acesta nu este pierdut ci investit. Astfel părintele este alături de copil, trăieşte aceleaşi emoţii, învaţă copilul să desprindă şi totodată să corecteze comportamentul micuţului printr-o metodă plăcută. Renunţaţi la imperativele: "Fii ordonat!". "Nu minţi!"fiindcă poveştile sunt ceea ce e necesarşi ceea ce oferă rezultatul dorit.
Voi sfîrşi articolul prin al cita pe Albert Einstein: "Dacă vrei ca ai tăi copii să fie înţelepţi, citeşte-le poveşti. Dacă vrei caei să fie şi mai înţelepţi, citeşte-le mai multe poveşti"
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu